مقالات مقالات .

مقالات

گیربکس اتومات

پیشگیری از سرعت های ناخواسته: به کمک گیربکس خودرو را در سراشیبی ها و شرایط که ممکن است از سرعت ا کنترل خارج شود را دراختیارمی گیرد.
تنظیم حرکت خودرو : با گیربکس می توان خودرو به عقب و جلو هدایت کرد.
کارکردن موتور بدون حرکت خوردو: گیربکس با انتقال نیروی به موتور می تواند از حرکت جرخ ها جوگیری کندودر مواقع خودرودر حالت فعال قرارمی گیرد.
انواع مختلف گیربکس: گیربکس اتومات, گیربکس اتوماتیک در ادامه به برررسی هرکدام پرداخت می شود.
پیشینه ای درباره گیربکس اتومات
جنرال موتورز یک شرکت امریکای درسال 1905 تا 1975 به تولید خودروها پرداخت و در سال 1934 دو گیربکس نیمه اتوماتیک را در بازار تولید کرد که چالش های کمتری نسبت به گیربکس دستی داشت. دراولین گیربکس از سیاره ای با کنترل هیدرولیکی استفاده کرده که به دنده اجازه جابه جای با سرعت مورد نظررا داده است.
گیربکس اتومات چیست؟
باتوجه به پیشرفت تکنولوژی خودروهای ساخته شده که دیگر نیازی به کلاچ برای تعویض دنده ندارد درواقع گیربکس اتومات دارد.
کارایی گیربکس اتومات به شرخ ذیل می باشد
گیربکس اتومات از پیجیده ترین سیستم ها از نظر عملکرد می باشد, عملکرد یک خوردو با گیربکس اتومات شاید در ظاهر خیلی ساده به نظر برسد اما در واقع از پیچیدگی خاص برخودرا است. تعویض دنده در گیربکس اتومات به صورت خودکار می باشد پس راننده از قطعه و نوع عملکرد آن اطلاعاتی ندارد.
تفاوتی که با گیربکس دستی دارد این است که نوع تعویض در گیربکس دستی برعکس اتومات است.
نقش گیربکس در خودرو : نوعی نیروی برای به حرکت درآورن خوردواست و گیربکس با تنظیم کردن گشتاوروسرعت مورد نیازرا انجام می دهد.
عمر مفید برای گیربکس های اتومات : گیربکس ها به منظور کم شدن میزان کارموتوراز جابه جا کند واستفاده درست از گیربکس می تواند به عمرمفید گیربکس کمک کند.
با توجه به قیمت بالای در نگه داری گیربکس های اتومات با رعایت چند نکته طول عمرگیربکس را افزایش دهید
رانندگی با خودروهای اتومات بسیار راحت می باشد. در زمان حرکت حالت گیربکس را تغییر ندهید چون کمک تعدادی کلاچ و نوار قرار می گیرد که باتوجه به اصطکاک عمل تعویض دنده صورت می گیرد. در حالت خلاص رانندگی نکنید چون ین اشتباه است که در حات سراشیبی دنده را خلاص کنید از سوخت کاسته می شود. هرگز برای بدست آوردن شتاب اولیه در زمان گاز دادن از حال درایوی استفاده نکنید ممکن است خسارتی را به گیربکس وارد کند که حبران پذیرنباشد.
در حالت پارک از توقف کامل در دنده اتومات استفاده نکنید چون بصورت خودکار در این حالت قرار می گیرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۴:۴۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)